fouladyazdfcbanner

تل آویو دیپلمات های خود را در آنکارا احضار کرد


آفتاب نیوز :

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مطلبی در کانال «ایکس» نوشت که در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات غزه، از دیپلمات های «اسرائیلی» در آنکارا خواست تا به این کشور بازگردند. تلآویو.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در تظاهرات گسترده ای در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه، غرب را به دلیل حمایت همه جانبه از کشتار کودکان در غزه، مسئول کشتار و جنگ غزه دانست. رژیم صهیونیستی.

رئیس جمهور ترکیه گفت: کسانی که تا دیروز برای ظلم در اوکراین گریه می کردند، امروز از اسرائیل حمایت می کنند و دستشان به خون مردم غزه آلوده است و مقامات غربی به فریاد قربانیان غزه توجهی نمی کنند. درگیری غزه و همچنین درخواست های دبیرکل سازمان ایالات متحده.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بدون حمایت کشورهای غربی حتی سه روز هم دوام نخواهد آورد، گفت: در حال معرفی چین هستیم تا رژیم اسرائیل را در مقابل جهان جنایتکار جنگی اعلام کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و آب، برق و غذا بسیار نادر است، تاکید کرد: اقدامات اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست، بلکه کشتار پایگاه ها است و نباید در جنایات قرار گیرد. علیه مردم غزه همکار هستند.

رجب طیب اردوغان افزود: آنچه در غزه رخ می دهد تنها به مردم غزه مربوط نمی شود. برعکس، برای همه ما صدق می کند. به همین دلیل به ملت‌ها و دولت‌های منطقه یادآوری می‌کنیم که وحدت مایه قدرت و تفرقه مایه سردرگمی است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود در این تظاهرات گسترده افزود: هدف از برگزاری این تظاهرات ابراز همدردی و حمایت از برادرانمان در غزه است. ما از حوادث غزه ناراحتیم. اما برخی افراد حماس را با اسرائیل یکی می دانند.

اردوغان ادامه داد: اسرائیل و برخی احزاب دیگر از سازمان های تروریستی در شمال سوریه و عراق حمایت می کنند.

رئیس جمهور ترکیه قبل از شرکت در این کنفرانس بزرگ تاکید کرد که ما بار دیگر همدردی و حمایت خود را از برادران فلسطینی خود به جهانیان اعلام می کنیم و فراخوان های خود را برای حمایت از ملت فلسطین تقویت و تکرار می کنیم. علیه ظلم اسرائیل

شمار زیادی از شهروندان ترکیه بعد از ظهر امروز در تظاهراتی تحت عنوان «تظاهرات بزرگ برای فلسطین» در فرودگاه آتاتورک استانبول، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

در این کنفرانس تعداد زیادی از مقامات بلندپایه ترکیه به همراه دیپلمات ها و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف حضور دارند. علاوه بر این شخصیت های شناخته شده فلسطینی مقیم ترکیه و ورزشکاران، فعالان رسانه ای و هنرمندان ترکیه نیز در این نمایش حضور داشتند.

روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲، نیروهای مقاومت فلسطین به منظور پاسخگویی و انتقام، عملیات غافلگیرانه ای به نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس و این رژیم آغاز کردند. شکست و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های نوار غزه را بسته و این منطقه را گلوله باران می کند.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو برای ادامه کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی است.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما