fouladyazdfcbanner

آنچه باید در مورد نحوه مصرف تخم مرغ بدانیم


آفتاب نیوز :

گلبان سهراب کارشناس مواد غذایی در پاسخ به این سوال که آیا شستن تخم مرغ آلوده به فضولات مرغ ضروری است، گفت: گاهی هنگام خرید تخم مرغ آثاری از فضولات مرغ روی پوست دیده می شود، درست است که فضولات مرغ حاوی باکتری سالمونلا است. اگر پوسته تخم مرغ ترک خورده یا شکسته باشد جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه بهتر است تخم مرغ شسته نشود، تاکید کرد: شستن تخم مرغ باعث ایجاد آلودگی می شود، این عمل باکتری ها را از سطح تخم مرغ خارج می کند اما لایه محافظ و طبیعی پوسته تخم مرغ را از بین می برد. از این لایه باکتری ها به راحتی وارد تخم می شوند.

سهراب ادامه داد: با دستمال کاغذی می‌توان کثیفی تخم‌مرغ را از تخم‌مرغ پاک کرد، اما حتماً دست‌های خود را با مایع حاوی مواد ضد باکتری بشویید.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: آلودگی تخم مرغ را می توان با دستمال کاغذی پاک کرد، اما حتما دست های خود را با مایع حاوی مواد ضد باکتری بشویید.

وی با بیان اینکه در صورت ترک خوردن تخم، باکتری سالمونلا به راحتی وارد آن می شود، ادامه داد: هرگز از تخم مرغ شکسته و ترک خورده استفاده نکنید.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در صورت شکستن یا ترک خوردن تخم مرغ در حین خرید، در جاده یا منزل باید سریعاً مصرف شود و حداکثر ظرف دو روز از آن استفاده شود.

سهراب افزود: خطر شکستن تخم مرغ در هنگام پخت وجود ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

وی در مورد رشته های سفید چسبیده به زرده تخم مرغ نیز گفت: زمانی که تخم مرغ شکسته می شود معمولاً رشته سفیدی به زرده می بینیم که وقتی زرده ظاهر می شود سفید می شود و در این فرآیند الیاف پروتئینی ظاهر می شود. بالا و زیر تخم مرغ تشکیل می شود

این کارشناس تغذیه گفت: نقش این رشته ها یا الیاف این است که زرده تخم مرغ را در وسط تخم مرغ نگه می دارد و مانند یک تسمه عمل می کند، هر چه این رشته ها ضخیم تر باشند به این معنی است که تخم مرغ تازه تر است و استفاده از آن فقط یک تسمه نیست. کمربند مشکل، اما پروتئین مفیدتر و بالاتر.

معلم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره وجود لکه های خونی در تخم مرغ گفت: گاهی لکه های خونی در تخم مرغ دیده می شود که در این صورت لکه های خونی در تخم مرغ ما را نگران کرده و نگران خوردن این گونه تخم مرغ ها می شود.

وی با بیان اینکه لکه خونی در فرآیند تخمک‌گذاری ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: خوردن این تخم‌مرغ‌ها مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند و برخلاف تصور عموم، این لکه‌ها نشان‌دهنده آلودگی یا سایر مشکلات در تخم‌مرغ نیست.

به گفته مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در واقع این تخم مرغ ها از نظر تغذیه هیچ تفاوتی با سایر تخم مرغ ها ندارند.

سهراب علت پیدایش لکه های خونی را این است که در مرحله اول تشکیل تخم، تخم در حال رشد توسط کیسه ای حاوی شبکه ای از رگ های خونی احاطه می شود و ادامه داد: زمانی که زرده به تدریج بالغ شد، جدا می شود و . از کیسه زرده که به آن خط پارگی یا لکه می گویند گاهی کیسه زرده در این فرآیند پاره می شود و باعث شکسته شدن رگ های خونی می شود که به داخل زرده می ریزد و حتی لکه های خونی روی قسمت سفیدی تخم مرغ ظاهر می شود. لکه ها با گذشت زمان روشن می شوند، در حالی که لکه های خونی تیره نشان می دهد که تخم مرغ تازه است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: برخی بر این باورند که لکه های خونی ممکن است به این معنی باشد که تخمک وارد مرحله جنینی شده و به دلیل تخمک گذاری در اواسط مراحل آن مرحله متوقف شده است، البته این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است، اما در عین حال. زمان، اگر این اتفاق بیفتد، لکه ها را می توان به راحتی از بین برد و تخم مرغ را مصرف کرد.

وی همچنین درباره اینکه آیا می توان تخم مرغ را برای جلوگیری از یخ زدن آن در کیسه فریزر جوشاند، گفت: ماده اصلی نایلون فریزر پلی اتیلن خطی است که در دسته پلیمرهای پلاستیکی نسبتاً ایمن است که خطری برای سلامتی انسان ندارد. .

سهراب با تاکید بر اینکه تحقیقات جدیدی روی میکروپلاستیک‌ها انجام شده است که می‌توانند از طریق پوست تخم‌مرغ وارد بدن شوند، گفت: توصیه می‌شود برای اطمینان از سلامت مواد غذایی مصرفی، آن را در معرض مواد پلاستیکی داغ قرار ندهیم. منحل شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برجستگی های سفید پوسته تخم مرغ به وجود هورمون ها مرتبط است یا خیر، گفت: حدود 2 درصد از کل پرندگان تخم گذار دارای پوسته غیرعادی و یک درصد دارای برجستگی و نقطه سفید هستند. بودن

سهراب تاکید کرد: این برجستگی ها در اثر ریزش کریستال های کربنات کلسیم اضافی در پوسته تخم مرغ به وجود آمده است، بنابراین مصرف این تخم مرغ ها مشکلی برای سلامتی ندارد.

وی افزود: وجود لکه بر روی پوست تخم مرغ ربطی به هورمون ها و آنتی بیوتیک ها ندارد و در صورت مشاهده با خیال راحت از این تخم مرغ ها استفاده کنید.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما